قیمت طراحی نمای ساختمان چگونه محاسبه می‌شود؟

نمای ساختمان قسمتی از وجود یک ساختمان بوده و دقیقاً اولین چیزی است که مردم و عابران با آن ارتباط برقرار خواهند کرد زیرا بیشتر ارتباط از راه دیدن و چشم انجام خواهد گرفت و نمای ساختمان می‌تواند در یک نگاه مردم را به خود جذب کند، اما نکته‌ی مهم این است که قیمت طراحی نمای ساختمان مناسب چقدر است؟

قیمت طراحی نمای ساختمان هماهنگ با بافت کوچه

یکی از ضوابطی که معمولاً در طراحی نمای ساختمان به آن دقت نمی شود، هماهنگی نمای مورد نظر با نمای ساختمان سایر همسایگان است. نمایی که انتخاب می کنید می بایست با فضای کلی کوچه شما سازگار باشد.

شما می توانید سبک های مدرن تر را انتخاب کنید اما عدم هماهنگی نمای ساختمان منزل شما با سایر ساختمان ها ممکن است، در نگاه اول اصلاً جالب به نظر نرسد. بنابراین یکی از مسائل مهم در طراحی نمای ساختمان در نظر گرفتن ساختمان های اطراف است.
برای بررسی بافت ساختمان های یک کوچه در وهله اول می بایست به شکل سقف ها دقت شود.

کوچه هایی که ساختمان هایی با سقف های یک شکل دارند از چشم انداز بی نظیر برخوردار هستند. اندازه و ارتفاع ساختمان نسبت به خانه های همسایه نیز از پارامترهای مهم است. متریال نما و رنگ روکش سقف ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. حتی مهندسی که به منظور طراحی نمای ساختمان استخدام شده است باید سبک های پنجره را نیز به طور دقیق بررسی کند.

دسترسی به نور خورشید و سایر ویژگی های طبیعی

طراحی نمای ساختمان باید به صورتی باشد که از نور طبیعی محروم نشوید. بنابراین اینکه فقط به ظاهر ساختمان اهمیت داده شود اشتباه است. برخی از ساختمان ها در موقعیت جغرافیایی قرار گرفته اند که بیشترین استفاده از دسترسی خورشیدی را دارند. بنابراین این موضوع بسیار مهم است که بتوانید از نور طبیعی خورشید نهایت استفاده را ببرید. مهندسی که برای این کار انتخاب می شود باید اشراف کامل به این موضوع داشته باشد.
گاه علت افزایش قیمت طراحی نمای ساختمان، استفاده بهینه و کافی از خورشید و همینطور سایر ویژگی های طبیعی محیطی است. دقت نمایید که به طور کلی طراحی نمای ساختمان شما باید به شکلی باشد که هم از هوای خوب اطراف استفاده شود و هم نور طبیعی، به اصطلاح عامیانه کور نشود.

بیشتر بخوانید  نمای بتن هایپرفورمنس، مقاومت نمای سنتی و زیبایی نمای مدرن

چگونه می‌توان یک نمای مناسب برای ساختمان انتخاب کرد؟ قیمت طراحی  در میزان زیبایی نمای ساختمان تا چه میزانی تأثیرگذار است؟

این‌که یک معمار تا چه حدی قدرتمند است تا اثر هنری و خلق‌شده خود را به عرصه نمایش بگذارد و دیگران را به رقابت با آن دعوت کند یک اصل در طراحی محسوب می‌شود اما دراین‌بین نکات ارزشمند دیگری ازلحاظ زیبایی‌شناختی وجود دارد که باعث می‌شود تا هزینه طراحی نمای ساختمان متغیر بوده و میزان زیبایی آن نیز تغییر کند.

قیمت طراحی نمای ساختمان

 

تخمین قیمت طراحی نمای ساختمان

طراحی نمای مدرن برگرفته از ایده های اروپایی است. یعنی از یک سری ایده های نوآورانه در این راستا استفاده شده است. مثلاً مصالحی مثل بتن و شیشه در این طراحی بسیار دیده می شوند و از موارد پر اهمیت هستند.
قیمت طراحی نمای ساختمان مدرن در ابتدا بسیار گران به نظر می رسد اما بررسی ها نشان می دهد نسبت به سبک کلاسیک ارزانتر است. از مهمترین ویژگی های طراحی سبک مدرن، استفاده از خطوط صاف و شکسته و همینطور رنگ های خنثی است. در این سبک سعی شده تا از پنجره های بلند برای زیبایی بیشتر ساختمان استفاده شود. این نما بر اساس ساختاری که دارد درجه بندی می شود و البته که بسیار جذاب و عالی است. استفاده ترکیبی از بتن، چوب و سیمان و شیشه در این سبک یک امر عادی تلقی می شود.

با توجه به تنوع بسیار زیاد در زمینه طراحی نمای ساختمان، در پروژه‌های مسکونی و تجاری سبک‌های مختلفی وجود دارد که تمامی این موارد بر روی قیمت طراحی تأثیرگذار خواهد بود و می‌تواند درنتیجه هزینه طراحی نمای ساختمان را در انتها افزایش یا کاهش دهد.

نمای یک ساختمان می‌تواند مدرن، کلاسیک، ترکیبی یا سنتی باشد و هرکدام از این طرح‌ها قیمت متفاوتی دارند و درنتیجه هزینه طراحی نمای ساختمان نیز برای هرکدام از این موارد متفاوت خواهد بود.

طراحی-نما-در-شب.

علاوه بر انواع مختلف طراحی نمای ساختمان، مواد استفاده‌شده در نمای ساختمان و هم‌چنین ابعاد و متراژ نما نیز تأثیر مستقیم بر قیمت هزینه نمای ساختمان خواهد داشت و در کنار تمامی این موارد شما باید هزینه‌های اجرایی کار را نیز اضافه کنید.

درنتیجه می‌توان گفت که هزینه طراحی نمای ساختمان با توجه به عوامل گفته‌شده مجموعه‌ای از هزینه‌های اجناس استفاده‌شده، متراژ ساختمان، نوع طرح و حق‌الزحمه کارگران است.

بیشتر بخوانید  قوانین و ضوابط طراحی نما در ایران

اما باید به یک نکته توجه کرد که در بین عواملی که بر روی هزینه طراحی نمای ساختمان تأثیر خواهند گذاشت تنها مواد استفاده‌شده و دستمزد طراحی و پیاده‌سازی متغیر است درنتیجه شما می‌توانید برای تخمین هزینه طراحی نمای ساختمان خود با کارشناسان شرکت توسعه نمای مدرن آراد ارتباط برقرار کنید.

کارشناسان ما به گرمی از شما استقبال کرده و پس از درج مشخصات کامل ساختمان و انجام برآورد هزینه‌های موردنظر با شما تماس خواهند گرفت و طرح پیشنهادی خود را به شما کاربر گرامی ارائه خواهند داد.

 

قیمت اجرای نمای ساختمان کلاسیک

طراحی-نما-سنگ-رومی.
نمای کلاسیک که مشهور به نمای رومی است به طور کلی از تجملات و سبک های شلوغ پیروی می کند. برای اجرای این مدل سبک ها نیاز به تخصص بالای معمار خواهد بود. در اجرای نمای ساختمان کلاسیک معمولاً از سنگ های مرغوب مثل تراورتن و سنگ مرمر استفاده می شود. سنگ ها در ابعاد بزرگ برش می خورند و ستون ها و مجسمه های مرمری نیز در این ساختار به وضوح دیده می شوند. حتی اجرای گلدان های سنگی نیز در این روش بسیار دیده می شود و جذاب خواهد بود.
قیمت قیمت طراحی نمای ساختمان کلاسیک بالا است و نیاز به معماران خبره دارد. حتی برای اجرای این سبک ها زمان بیشتری صرف می شود و گاه نیاز به ابزارهای مخصوصی است.

اشتباهات متداول انتخاب حدود هزینه طراحی نمای ساختمان

این مورد را از یاد نبرید که قیمت طراحی  شما در هنگام فروش آن بسیار تأثیرگذار است زیرا زمانی که شما هزینه‌ای برای یک نمای مناسب در نظرخواهید گرفت در آینده موجب خواهد شد تا کیفیت بهتری نصیب شما گردد و نیاز به ترمیم و بازسازی نمای ساختمانی نیست!

ممکن است در زمان حال با توجه به شرایط بازار قیمت طراحی  بسیار ارزان‌تر از زمانی باشد که در آینده ممکن است صرف‌ترمیم آن نمایید درنتیجه هرچه زودتر نسبت به تخمین و بررسی هزینه طراحی نمای ساختمان خود اقدام نمایید بهتر است.

رعایت همین نکته ساده باعث خواهد شد که از خسارات ناشی از انتخاب نادرست نمای ساختمان یا فریب ارزان بودن هزینه طراحی نمای ساختمان در امان باشید و چه‌بسا باعث سود شما شود.

بیشتر بخوانید  اجرای نمای خشک

در لینک سایت زیر نحوه محاسبه قیمت نمای ساختمان تجاری با فرمول و نمودار به زبان انگلیسی به صورت مفصل توضیح داده شده است.

Cost Implication of Implementing External Facade Systems for Commercial Buildings

شرکت توسعه نمای مدرن آراد افتخار دارد که باسابقه طولانی در عرصه مهندسی معماری و طراحی نمای ساختمان و همچنین با دارا بودن نمونه پروژه‌های اجرایی آمادگی دارد تا نمای ساختمان شما را با قیمت مناسب و ارائه نقشه‌هایی که در زمان اجرا کمترین تغییرات را داشته باشند ارائه نماید.