نمای مدرن شرکت های بزرگ دنیا

نمای شرکت یکی از عوامل مهم در جذب مشتریان و ایجاد اعتماد در بازار است.

در واقع، نمای شرکت به عنوان یک نماینده بصری برای شرکت عمل می‌کند و بر تصمیم‌گیری مشتریان تأثیر مستقیم دارد.

با توجه به اهمیت این نمای شرکت، طراحی و اجرای یک نمای منحصر به فرد و جذاب می‌تواند به شرکت کمک کند تا از رقبا برتری کسب کند و در بازار بهتر دیده شود.

تصاویر و گرافیک‌ها می‌توانند به شرکت کمک کنند تا هویت بصری خود را به خوبی نشان دهد و برند را به مشتریان نمایش دهد.

با استفاده از تصاویر مناسب و طراحی گرافیکی جذاب، شرکت می‌تواند به خوبی نمایش دهنده محصولات و خدمات خود باشد و مشتریان را به خرید و استفاده از آن‌ها ترغیب کند.

همچنین، تصاویر و گرافیک‌ها می‌توانند احساسات و ارزش‌های شرکت را به مشتریان منتقل کنند و ارتباط عاطفی بین شرکت و مشتری را تقویت کنند.

در نهایت، برای داشتن یک نمای شرکت قوی و جذاب، لازم است تمامی جوانب شرکت، از جمله محصولات، خدمات، کارکنان و فضاهای فیزیکی، با هم هماهنگ شوند.

نمای مدرن شرکت های بزرگ دنیا

در سراسر جهان شرکت های زیادی فعالیت می‌کنند که قطعاً تمامی آن‌ها نمی‌توانند در فهرست بهترین‌ها قرار گیرند. ابرقدرت‌های اقتصادی می‌کوشند تا هرساله ازنظر دارایی، میزان تولیدات و ده‌ها شاخصه دیگر برتری خود را حفظ کنند.

رقابت تنگاتنگ سبب شده برنامه‌های کاربردی فراوانی برای نیل به اهداف خود هرساله تنظیم نمایند که شاید یکی از آنها احداث شرکت‌هایی با فضاهایی مدرن‌تر و با مساحت‌هایی بیشتر به‌منظور افزودن به تعداد کارمندان و یا قرار دادن بخش‌های جدید باهدف انجام فعالیت‌هایی گسترده‌تر است.

 

در این میان نمای مدرن شرکت های بزرگ دنیا توانسته به‌عنوان بخشی از شاکله و هویت آنها بازگوکننده، مسیر موفقیتی باشد که گویی پایانی برای آن نیست. در ادامه با برخی از نمای مدرن کمپانی های بزرگ دنیا بیشتر آشنا می‌شویم.

 

نمای مدرن شرکت فولوکس واگن
نمای مدرن شرکت فولوکس واگن

نمای شرکت فولوکس واگن

فولوکس واگن این نماد پرفروش‌ترین و مشهورترین شرکت‌های خودروسازی نیز به علت طراحی منحصربه‌فرد در ساخت سازه ساختمانی خود به‌راحتی می‌تواند در میان دارندگان نمای مدرن شرکت های بزرگ دنیا قرار گیرد. فولوکس واگن به‌راستی امروزه یک رقیب سرسخت برای شرکت پرآوازه فورد محسوب می‌شود که دفتر مرکزی باشکوه آن در ولفسبورک آلمان قرارگرفته است. این کمپانی بزرگ به‌واقع امروزه در قالب یک ابر شرکت شناخته می‌شود و با انواع خودروهای سنگین، موتورسیکلت و همچنین خودروهای مقرون‌به‌صرفه و گران‌قیمت خود که به‌صورت لیزینگی یا اجاره‌ای در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد، شهرت خود را روزبه‌روز می‌افزاید. ستون استوانه‌ای و از متریال شیشه‌ای آن‌که مجموعه‌ای از خودروهای این شرکت را در خود جای‌داده شهرت جهانی دارد و معماری ویژه آن، نبوغ و خلاقیت طراح را در بیان هویت شرکت می‌رساند.

بیشتر بخوانید  شفافیت ساختمان: ۶ نمای کرتین وال شگفت‌آور

 

نمای شرکت استیت گرید
نمای شرکت استیت گرید

نمای مدرن شرکت استیت گرید

این فقط نمای بیرونی استیت گرید نیست که در میان نمای مدرن شرکت های بزرگ دنیا به‌عنوان نمونه‌ای شاخص به‌خوبی می‌درخشد، بلکه نحوه عملکرد، دارایی‌ها، سود سالانه و … سبب شده این شرکت به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید تجهیزات الکتریکی بدل شود. استیت گرید یک شرکت دولتی بوده که در شهر پکن کشور چین واقع است و طراحی بیرونی آن به‌خوبی بازگوکننده نمادهای رایج و داستان‌های اساطیری چین می‌باشد. این شرکت توانسته با درآمدی بیش از ۳ میلیون دلار در سال و دارایی نزدیک به ۵۸۵ میلیون دلار باقدرت به جایگاه دوم برترین شرکت‌های جهان نائل شود، به‌گونه‌ای که کسی فکر گرفتن رتبه آن را در سر نپروراند.

 

نمای مدرن شرکت پورشه
نمای مدرن شرکت پورشه

نمای شرکت پورشه

دفتر مرکزی شرکت پورشه در اشتوتگارت آلمان قرار دارد و درزمینۀ تولید خودروهای اسپرت، شاسی‌بلند و سدان های پیشرفته، توانسته به جایگاه رفیعی برسد. محبوبیت و ارائه طرح‌های متنوع از خودروها سبب شده در فهرست غول‌های خودروسازی و برندهای آلمانی که به تسخیر صنعت خودرو در جهان مشغول هستند، بپیوندد. طراحی نمای آن نیز مدرن و متمایز از دیگر کمپانی‌ها در سطح جهان است و در حال حاضر همانند خودروهای معروفش، توانسته ساختمانی با تمامی المان‌های نماسازی را ارائه دهد. سبک‌های شیشه محبوبیت بالایی دارند و ترکیبشان با دیگر متریال‌ها حیرت‌برانگیز و چشم‌نواز است، به همین دلیل تا حد توان کمپانی‌های بزرگ برای معرفی خود از لطافت و جذابیت آن بهره می‌برند.

 

نمای مدرن شرکت Dr Schar در ایتالیا
نمای مدرن شرکت Dr Schar در ایتالیا

نمای مدرن شرکت Dr Schar در ایتالیا

این شرکت که نیازمند به یک فضای بزرگ، اما با طراحی محدود داشت، در سه‌طبقه و با معماری پیچیده‌ای اجراشده که این سبک تأثیر محیطی بسیار مطلوبی بر کارکنان گذاشته و راندمان کاری آنها را ارتقا داده است. فضا درعین‌حال که رسمیت را به نمایش می‌گذارد، سرشار از حس صمیمیت برای کارمندان و القای احساس آرامش و اطمینان به مراجعه‌کنندگان است. ایجاد نمای بیرونی آراسته و زیبا به مدد فضای شیشه‌ای در نظر گرفت شده و تکمیل نورپردازی داخلی به‌گونه‌ای که قابلیت حفاظت از نور خورشید را نیز ارائه می‌دهد، به‌راستی بی‌نظیر است. مساحت کم و محدودیت فضا بر کیفیت نما تأثیر منفی نگذاشته و المان‌های طراحی فضای داخلی نیز در حد عالی به اجرا درآمده و درنهایت طرحی بی‌نظیر را ارائه داده است.

بیشتر بخوانید  نمای فریم لس تجلی زیبایی و ظرافت

 

نمای مدرن شرکت تویوتا موتور
نمای مدرن شرکت تویوتا موتور

نمای شرکت تویوتا موتور

محصولات برند معروف تویوتا شامل خودروهای لوکس، وسایل نقلیه تجاری، موتورسیکلت و… می‌شود و امروزه به یک کمپانی بزرگ با سهام بالا در بازارهای بورس نیویورک، لندن و توکیو و به یکی از موفق‌ترین کارخانه‌های سطح جهان بدل شده است. امروزه با نمای مدرن خود که گرایش به پیشرفت را نشان می‌دهد، ابرقدرتی خود را به رخ همگان می‌کشد. سازه‌ای مرتفع با ده‌ها طبقه کلکسیونی از امکانات و آپشن‌ها را در خود جای‌داده است و حتی از فاصله‌ای دور نیز می‌تواند، نماد یک شرکت موفق و بلندمرتبه باشد.