نمای آجری تراکوتا

آجر تراکوتا گزینه مناسب برای نمای کلاسیک

آجر تراکوتا شاید زیاد عبارت درستی نباشد زیرا کلمه تراکوتا خود در زبان ایتالیایی به معنی سفال یا گل پخته است، اما آجر تراکوتا نامی‌ست که امروزه به پانل‌های پیش ساخته از جنس سفال مخصوص نسبت داده می‌شود، یکی از مدرن‌ترین و مرغوب‌ترین مصالح برای ساخت نمای ساختمان در دنیا آجر تراکوتا است که البته امروز بیشتر در کشورهای اروپایی رواج دارد.

 

آجر تراکوتا و استفاده آن در نمای ساختمان

پنل‌های ساخته شده از این آجر دارای طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی است که کاملاً طبیعی به نظر می‌رسند که طراحان به خوبی توانسته‌اند آن‌ها را با طرح‌ها و نمادهای معماری سنتی ملل ترکیب کرده و حاصل نهایی که یک نمای ساختمانی خاص است را تحویل دهند.

امروزه در کشور عزیز ما ایران نیز از این نوع نمای ساختمان و سفال‌های تراکوتا استفاده می‌شود، زیرا با توجه به سبکی آن‌ها و زیبایی که به نمای ساختمان خواهند بخشید کاملاً مستحکم و ماندگار هستند و نیازهای یک طراح را به راحتی تضمین خواهد کرد.

آجر تراکوتا در هنگام ساخت و پیاده‌سازی می‌تواند با انواع مختلف مصالح مانند آلومینیوم، کامپوزیت، سنگ، سرامیک و غیره ترکیب شود و همین ویژگی است که باعث شده محبوبیت آن بین دیگر نماهای ساختمانی افزایش پیدا کند و بیشتر مردم این آجر را برای استفاده در نمای ساختمانی خود انتخاب کنند.

 

پیاده‌سازی نمای ساختمان با آجر تراکوتا

برای پیاده‌سازی یک نمای ساختمان روش‌های مختلفی وجود دارد، روش‌هایی مانند روش از پیش ساخته، روش استفاده از چسب و غیره، اما برای استفاده از این آجر در نمای ساختمان از روش‌های خشک استفاده می‌شود، این روش یکی از مدرن‌ترین روش‌های پیاده‌سازی و اجرای نمای ساختمانی در جهان است که به نمای تراکوتا شناخته می‌شود.

نمای آجری تراکوتا
نمای آجری تراکوتا

 

در بین روش‌های مختلف اجرای نمای ساختمان، روش خشک آسان‌تر بوده و همچنین کیفیت بهتری را نیز نصیب مشتریان خواهد نمود که با توجه به صنعتی شدن بخش‌های مختلف زندگی مردم این روش در کنار زیبایی سفال تراکوتا توانسته جایگاه خوبی در میان انواع نمای ساختمان به دست آورد.

بیشتر بخوانید  نمای سرامیک پرسلانی ساختمان، نمای ارزان و مطمئن

 

استفاده از آجر تراکوتا و پیاده‌سازی آن توسط روش‌های خشک نما باعث شده تا به صورت متوسط بر اساس تجربیات و تحقیقات انجام شده تا حدود ۵۰ درصد زمان انجام یک پروژه کاهش یابد که در نتیجه کاهش زمان انجام یک پروژه منجر به کاهش هزینه‌های نهایی و تمام شده نیز خواهد بود.

در نتیجه یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های برای داشتن یک نمای ساختمان مدرن و ارزان استفاده از آجر تراکوتا است، همان طور که گفته شد می‌تواند با مصالحی نظیر سرامیک، سنگ، چوب و سفال تراکوتا ترکیب شده و نتیجه بهتری نیز داشته باشد.

تمامی این روش‌ها در جهت بهبود عملکرد و افزایش کیفیت ساخت و پیاده‌سازی نمای ساختمان در طول سالیان طولانی به وجود آمده است در نتیجه در صنعت نمای ساختمان و معماری بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 

خصوصیات آجر تراکوتا

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باعث شده تا آجر تراکوتا محبوبیت بیشتری در بین عموم مردم پیدا کند طرح بندی و رنگ‌بندی‌های بسیار زیادی است که عمدتاً طبیعی بوده و زیبایی آن‌ها چشم‌گیر است. نوع بافت تولیدشده در این نوع آجرها در هنگام اتصال به یکدیگر نیز طوری انجام شده که نشانه‌هایی از معماری در آن دیده می‌شود که به‌طوری‌که عمدتاً می‌توان به این نتیجه رسید که تمام جزئیات سفال تراکوتا منطبق بر معماری انجام‌گرفته است.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از آجر تراکوتا در نمای ساختمان جذب کم‌تر رطوبت به درون ساختمان و ثابت بودن رنگ سفال در گذر زمان است، به دلیل طبیعی بودن این رنگ‌ها ماندگاری آن‌ها نیز در طول زمان در شرایط جوی متفاوت نیز بیشتر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *