اجرای نمای کرتین وال در تبریز: نصب شیشه های سایز بزرگ روی لامل

اجرای نمای کرتین وال، یکی از ابزارهای هنر معماری است که در سراسر جهان به شکل‌های مختلف ظاهر شده و در هر جایی که حضور داشته باشد، ارزش فرهنگی و هنری آنجا را بالا می‌برد. شهر تبریز، با تاریخچه‌ای باستانی و غنی از هنر و فرهنگ، نیز یکی از مراکز فعالیت‌های هنری و نمایشی در ایران است که نمای کرتین وال در آن جایگاه ویژه‌ای دارد.

اجرای نمای کرتین وال

اجرای نمای کرتین وال تبریز، به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین فعالیت‌های هنری این شهر، نشانگر ارتباط نزدیک بین هنر و فرهنگ باستانی باهنر معاصر است. بازیگران و هنرمندان تبریزی با استفاده از این شیوه نمایشی، توانسته‌اند ارزش‌های فرهنگی و میراث هنری خود را به نمایش بگذارند و به جایگاه برجسته‌ای در صحنه هنر ایران دست یابند. در این مقاله، به بررسی تأثیرات و اهمیت اجرای نمای کرتین وال تبریز و همچنین، انواع روش‌های اجرای آن خواهیم پرداخت.

اجرای نمای کرتین وال در تبریز با قوس

اجرای نمای کرتین وال تبریز، یکی از نماهای معماری مدرن و پوشش‌دهنده بخش بیرونی ساختمان را به وجود می‌آورد که به عنوان نمای لامل شناخته می‌شود.

این نما، علاوه بر اینکه وظیفه جدایی درون و بیرون ساختمان را برعهده دارد، از مصالح سبکی ساخته شده است تا از نظر هزینه مواد، اقتصادی باشد. اگرچه به نظر ممکن است بار این نما بیشتر از دیگر نماها باشد و وزن زیادی را بر روی ساختمان وارد کند، اما نکته مهم در استفاده از این نوع نما، استحکام و پایداری ساختار آن است.
نمای کرتین وال تبریز، با ایستایی خود، فشار ناشی از بارهای مختلف را به دیگر اجزای ساختمان منتقل نمی‌کند. به‌عبارت‌دیگر، هر نیرویی که به دیوارهای ساختمان وارد شده، از طریق خط کف جابه‌جا و فشاری که بر روی شیشه وارد می‌شود، هیچ تأثیری بر ساختار اصلی ساختمان ندارد.

این ویژگی به‌ویژه در مواجهه با شرایط محیطی مختلف، از جمله تغییرات دمایی و نوسانات هوا، بسیار حیاتی است و نمای کرتین وال توانسته است با استفاده از این ساختار مقاوم، به عنوان یکی از معماری‌های مدرن و پیشرفته، جایگاهی برجسته در صنعت ساختمان‌سازی به دست آورد.

بیشتر بخوانید  تأثیر پرده شیشه‌ای یا کرتین وال بر عملکرد انرژیایی ساختمان‌ها

انواع روش‌های اجرای نمای کرتین وال تبریز

انواع روش‌های اجرای نمای کرتین وال تبریز، باتوجه‌به شرایط مختلف محیطی و فنی، انعکاسی از تنوع و پویایی در عرصه ساخت و نصب نماها دارد. انواع نماها، باتوجه‌به عوامل گوناگونی مانند نوع سازه، دسترسی به کارگاه پروژه، مدت‌زمان نصب، مشخصات فنی ساختمان و نیز بودجه مخصوص برای نما، طراحی‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند. از انواع روش‌های اجرای نمای کرتین وال در تبریز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کرتین-وال-تبریز بلند شیشه

۱- کرتین وال فیس کپ (Face Cap): در این روش، نما با استفاده از کاپ‌هایی که به‌صورت مستقیم به ساختمان متصل می‌شوند، نصب می‌گردد. این روش نه‌تنها زیبایی بیشتری به ساختمان می‌بخشد، بلکه عمر مفید نما را هم‌افزایش می‌دهد.
۲- کرتین وال فریم لس (Frameless): در این مدل، فریم‌های برجسته استفاده نمی‌شود و نما به صورت مستقیم به سازه متصل می‌گردد. این روش، ظاهری ساده و مینیمالیستی را برای ساختمان ایجاد می‌کند.
۳- نمای کرتین وال سمی فریم لس: در این روش، استفاده از فریم‌های کوچک و نیمه برجسته برای نصب نما، موجب افزایش استحکام و پایداری ساختمان می‌شود و درعین‌حال، ظاهر زیبا و مدرنی را به وجود می‌آورد.
۴- نمای کرتین وال یونیتایز (Unitized): در این روش، نما به‌صورت واحدهای آماده تهیه شده و سپس به سازه متصل می‌شود. این روش اجرایی، علاوه بر کاهش زمان نصب، دقت بالا در اجرا، کیفیت بالایی را فراهم می‌آورد.
به‌طورکلی، هر یک از این روش‌ها ویژگی‌ها و مزایایی خاص را برای نصب و اجرای نمای کرتین وال تبریز ارائه می‌دهند که باتوجه‌به نیازها و مشخصات ساختمان، انتخاب بهترین روش را فراهم می‌آورد.

شرکت نمای آراد با اجرای نمای نمای کرتین وال خاص با ارتفاع 7 متری کف تا کف طبقات در پروژه خاوران آمادگی خود را برای اجرای نمای کرتین وال در شهر تبریز اعلام می نماید فقط کافیست با ما در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *