مقایسه سرامیک فول بادی نمای ساختمان با سرامیک مجوف تراکوتا

سرامیک فول بادی نمای ساختمان یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید آن را برای نمای بیرونی ساختمان داشته باشید. همانطور که می دانید برای اجرای نمای ساختمان گزینه های متعددی پیش رو دارید. در اینجا قصد داریم تا دو مورد از سرامیک های پرطرفدار و محبوب یعنی سرامیک فول بادی نما و سرامیک مجوف تراکوتا را با یکدیگر مقایسه کنیم و به بررسی نقاط ضعف و قوت هر یک بپردازیم.

سرامیک فول بادی

مزایای سرامیک فول بادی نمای ساختمان چیست؟

مزایای سرامیک فول بادی نمای ساختمان را به شرح موارد زیر برایتان عنوان کردیم. آنها را با دقت بررسی کنید.
• ضد آب و رطوبت
سرامیک فول بادی نمای ساختمان، آب، نم و رطوبت را به خودش جذب نمی کند.
• ضد لک
این نوع سرامیک نما لک پذیر نیست. به همین علت می توان گفت یکی از مهمترین ویژگی ها و مزایای استفاده از سرامیک فول بادی برای ساختمان، همین ویژگی است.
• استحکام و مقاومت بالا
از دیگر مزایای سرامیک فول بادی نمای ساختمان، استحکام و مقاومت بالای آن است. این نوع سرامیک در برابر تغییرات دما، تغییرات آب و هوا، خط و خش و… مقاومت بالایی دارد.
• ثبات رنگ
سرامیک فول بادی نما، از ثبات رنگ برخوردار است. به همین علت مرور زمان باعث تغییر رنگ سرامیک نما نمی شود.
• تولید در ابعاد سفارشی
از دیگر مزایای این نوع سرامیک نما، امکان سفارش آن در ابعاد دلخواه است. این ویژگی در زیبایی نمای ساختمان نیز تاثیر مثبتی دارد.

سرامیک تراکوتا

مزایای سرامیک تراکوتا چیست؟

نما سرامیک تیره مشکی با کامپوزیت قرمز
پس از بررسی مزایای سرامیک فول بادی نمای ساختمان، بهتر است تا به بررسی مزایای سرامیک مجوف تراکوتا بپردازیم. به موارد زیر توجه داشته باشید:
• مناسب برای مناطق گرم و خشک
سرامیک مجوف تراکوتا به دلیل متریال هایی مانند خاک رس که در آن به کار رفته است، برای مناطق گرم و خشک بهترین گزینه است. این نوع سرامیک در چنین شرایط آب و هوایی مقاومت بالایی دارد.
• تنوع بالا
مجوف تراکوتا در انواع مختلفی تولید شده است. نمونه های آجری، کاشی ها و روکش ها از انواع آن هستند. در نتیجه معماران می توانند تا حد زیادی در طراحی خلاقیت به خرج دهند.
• قابل استفاده برای طراحی های مدرن یا سنتی
یکی دیگر از مزایای سرامیک مجوف تراکوتا، قابل اجرا بودن آن در نمای سنتی و مدرن است.
• عایق حرارتی
سرامیک مجوف تراکوتا به دلیل دوجداره بودن، عایق مناسبی برای صوت و حرارت است.
• دوام بالا
نمای ساختمان با مجوف تراکوتا از دوام و عمر بالایی برخوردار است.
مقایسه سرامیک فول بادی نمای ساختمان و سرامیک مجوف تراکوتا
به طور کلی هم سرامیک فول بادی نمای ساختمان و هم سرامیک مجوف تراکوتا مزایای خاص خودشان را دارند.

بیشتر بخوانید  اجرای نمای سرامیک خشک در ساختمان

برای انتخاب هر یک از این سرامیک ها لازم است تا به سایر شرایط مانند شرایط اقلیمی یا شرایط ساختمان توجه داشته باشید. به عنوان مثال سرامیک فول بادی نمای ساختمان برای مناطق باران خیز مناسب است. در حالی که تراکوتا بهترین گزینه برای مناطق گرم و خشک است.

نما تراکوتا و لوور
در کنار تمام این موارد باید توجه داشته باشید که سرامیک فول بادی، چگالی و ضخامت بالایی دارد. این در حالیست که مجوف تراکوتا وزن سبک تری دارد.

بنابراین باید بگوییم سرامیک مجوف تراکوتا مقاومت ساختمان در برابر زلزله، طوفان و… را افزایش می دهد. از طرفی نصب و اجرای سرامیک فول بادی به تخصص و مهارت بالایی نیاز دارد.

این سرامیک ها توسط نگهدارنده و یک سری اتصالات فلزی روی نمای ساختمان نصب می شوند. در صورتی که مهارت لازم برای نصب آنها وجود نداشته باشد، ضرر و زیان مالی را به همراه خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *