آموزش مراحل نصب نمای کرتین وال: از رنگ آمیزی پروفیل تا مونتاژ و نصب بروی لامل زیرسازی

اصولاً اگرچه نمای کرتین وال به نوعی پیشرفته و با تکنولوژی‌های مدرن طراحی شده است، اما باید این نکته را در نظر داشت که آنها تنها یک دیوار پرده‌ای نیستند، بلکه نمادی از هماهنگی بین زیبایی و عملکرد در معماری مدرن محسوب می‌شوند.

نمای کرتین وال، علاوه بر اینکه از جنس آلومینیوم ساخته شده و به عنوان بخشی از سازه‌های خود ایستا شناخته می‌شوند، ارزشمندترین ویژگی‌هایی را که می‌توان به آنها اشاره کرد، شامل عملکرد عایقی عالی در برابر صدا، حرارت و رطوبت است. به دلیل این ویژگی‌ها، نمای کرتین وال به طور مؤثری می‌تواند محیط را به شکل بهینه کنترل نموده و نیاز به مصرف انرژی را کاهش دهد.

علاوه بر این، به لطف طراحی خاص و سبکی که دارد، توانایی مقاومت در برابر زلزله را نیز داشته و همچنین نصب و اجرای آن بسیار ساده و به‌صرفه است. این ویژگی‌ها به کرتین وال‌ کمک کرده تا یکی از گزینه‌های محبوب و شایسته‌ توجه در معماری مدرن باشد.

آموزش نصب نمای کرتین وال

 

پس از اینکه به‌طورکلی با نمای کرتین وال آشنا شدیم در این بخش قصد داریم آموزش نصب نمای کرتین وال را ارائه دهیم.

در مراحل تولید و نصب کرتین وال، پروفیل‌های آلومینیومی که پیش‌تر تولید شده‌اند، به دو شکل متداول رنگ‌آمیزی می‌شوند.

اولین روش، آنودایز کردن پروفیل‌ها است که در این روش، اعمال واکنش‌های شیمیایی بر روی سطح پروفیل‌ها، آن‌ها را به پروفیل‌هایی با رنگ آنودایز تبدیل می‌کند.

روش دوم، استفاده از رنگ پودری الکترواستاتیک است که در این روش، پروفیل‌ها به‌صورت رنگ پودری پوشش داده می‌شوند.

این دو روش از روش‌های معمول و مورداستفاده در رنگ‌آمیزی نمای کرتین وال هستند که پس از انجام آن، سازه‌های نهایی آماده استفاده و نمایی زیبا و متناسب با محیط را ارائه می‌دهند.
پس از آماده‌سازی پروفیل کرتین وال و تعیین نقشه ‌نما و مکان قرارگیری ستون‌های عمودی، براکت‌های قوی که از جنس آلومینیوم یا فولاد ساخته شده‌اند، به دیوارها در طول لامل نصب می‌شوند.

این براکت‌ها عملکردی مشابه دو بازوی نگه دارنده دارند و دو طرف لامل را در برمی‌گیرند. در براکت‌ها، محل پیچ قرار دارد که با یک پیچ‌ومهره بیضی یا لوبیایی به لامل متصل می‌شود.
نصب لامل‌های عمودی، عمدتاً به‌منظور جلوگیری از انحراف و لرزش‌های سازه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید  اجرای نمای کرتین وال در تهران: تیم حرفه‌ای محاسبه زیرسازی و نصب لامل

اولین مرحله نصب براکت با نصب پیچ‌های لوبیایی است که حرکتی حدود یک سانتیمتری به جلو و عقب سازه ایجاد می‌کند. همچنین، ستون‌ها عمودی در هر بخش، فاصله‌ای یک سانتیمتری با لامل پایین و بالای خود دارند که با حرکت کشویی باهم هماهنگ می‌شوند و فشار و وزن یکنواخت بر سطوح قرار می‌گیرند.

نما-کرتین-وال-اموزش

پس از نصب لامل‌های عمودی، نوبت به لامل‌های افقی می‌رسد که با استفاده از براکت‌های ثابت یا کشویی که از پیش روی لامل‌های عمودی نصب شده‌اند، به ستون‌های عمودی متصل می‌شوند.
یکی از عوامل مهم در قیمت نصب، تراز بودن لامل‌های عمودی است که باید به‌دقت بررسی شود تا به تعادل واحدها و جلوگیری از مشکلات بعدی کمک شود.

اجرای نمای کرتین وال

نصب-نمای-کرتین-وال-اموزش
همچنان با مقاله آموزش نصب نمای کرتین وال با ما هستید. اجرای نمای کرتین وال یک فرایند پیچیده و چندمرحله‌ای است که به‌دقت و دانش فنی بالایی نیاز دارد.

این فرایند مانند سایر نماهای مدرن مثل نمای فلزی طرح دار و اجرای نمای پانچ متال  از چند مرحله اصلی تشکیل شده است که هرکدام نقش مهمی در ایجاد یک نمای زیبا و کارآمد دارند.
در مرحله اول، طراحی نمای کرتین وال انجام می‌شود. این طراحی نه‌تنها باید جذاب و زیبا باشد؛ بلکه باید به عوامل اجرایی، پایداری و فشارهای مختلف توجه و محاسبه شود. همچنین فاصله‌ها و ابعاد مختلف نیز در نظر گرفته می‌شوند.
مرحله دوم، زیرسازی فلزی نما است که یکی از مهم‌ترین بخش‌های این فرایند محسوب می‌شود. این زیرسازی شامل ایجاد کمربند فلزی، نصب نبشی‌های آهنی، و اتصال براکت‌های گالوانیزه یا آلومینیوم به زیرسازی می‌شود.
در مرحله سوم، ساخت و نصب سازه آلومینیومی صورت می‌گیرد. این شامل برش پروفیل‌های آلومینیومی، نصب لقمه‌های اتصال، و نصب لاستیک‌های آب‌بندی است.
مرحله چهارم، نصب شیشه‌هاست که پس از نصب سازه آلومینیومی، شیشه‌ها درون فریم‌های آلومینیومی جاگذاری و با نگهدارنده‌های مخصوصی تثبیت می‌شوند.
مرحله پنجم، نصب نگهدارنده‌های دائمی شیشه‌هاست که پس از استفاده از نگهدارنده‌های موقتی، نگهدارنده‌های دائمی به‌صورت یکپارچه نصب می‌شوند.
در نهایت، مرحله ششم نصب درپوش‌های نماست که در این مرحله درپوش‌های نما بر روی نگهدارنده‌ها قرار می‌گیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *