روش هنگینگ در اجرای کامپوزیت (جزئیات اجرایی+ قیمت)

نماهای کامپوزیت به عنوان یک راه حل مدرن و کارآمد در زمینه اجرای ساختمان‌ ها به شهرت رسیده ‌اند. این تکنولوژی نه‌ تنها به زیبایی و جلب توجه ساختمان‌ ها افزوده، بلکه به عنوان یک روش مقاوم و کم ‌نیاز به نگهداری نیز مورد توجه قرار گرفته است. یکی از روش های نصب و اجرای کامپوزیت نما، روش هنگینگ می باشد که در این محتوا قصد داریم توضیح دهیم.

اجرای کامپوزیت نما

اجرای کامپوزیت نما یک فرآیند تخصصی است که با دقت و دانش فنی انجام می ‌شود. هنگینگ، یکی از روش ‌های متداول در اجرای محصولات کامپوزیت است که معمولا در تولید قطعات با ساختار پیچیده یا اشکال سه‌ بعدی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در این روش، تخته ‌ها یا لایه ‌های کامپوزیت به صورت عمودی بر روی یک الگو یا قالب قرار داده می شوند.
اجرای کامپوزیت نما به روش هنگینگ به این صورت می باشد که ورق ‌های آلومینیومی به شکل ریل به کمک براکت ‌های آلومینیومی بر روی سازه نصب می ‌شوند و در حالت آویزان به نما اضافه می‌ گردند. این روش به دلیل انعطاف پذیری و سهولت در جا به ‌جایی و تعویض ورق ‌ها به ویژه در پروژه‌ هایی با تغییرات مکرر طراحی یا نیاز به دسترسی به زیرسازی از مزایای مهم برخوردار است.

روش-هنگینگ-کامپوزیت

مزایای اجرای کامپوزیت نما به روش هنگینگ

روش هنگینگ برای اجرای کامپوزیت نما به عنوان یک روش نصب متحرک و قابل تعویض با ویژگی ‌های انعطاف ‌پذیری طراحی شده است. برخی از مزایای این روش به شرح زیر می باشد:
• جا به ‌جایی و تعویض سریع: امکان جا به جایی و تعویض ورق‌ ها به سرعت و به سادگی امکان ‌پذیر است. این ویژگی به کاربران اجازه می ‌دهد تا در صورت نیاز به تغییرات در طراحی یا در صورت آسیب به یک ورق، آن را به راحتی جا به‌ جا کنند.
• عدم نیاز به پیچ و پرچ: در مقایسه با برخی از روش ‌های نصب کامپوزیت که نیاز به پیچ و پرچ دارند، روش هنگینگ از این نظر اجازه می ‌دهد که نما بدون پیچ و پرچ نصب شود.
• عدم نیاز به آب ‌بندی: با توجه به ساختار خاص این روش، آب نفوذ نخواهد کرد و به راحتی از زیرسازی خارج می ‌شود، که نیاز به آب‌ بندی مستقل را کاهش می ‌دهد.
• ساختار انعطاف ‌پذیر: این روش به دلیل اینکه از شیارهای زیرسازی برای جلوگیری از نفوذ آب استفاده می ‌کند، در مقابل تغییرات دمایی و حرکات طبیعی ناشی از محیط، ساختار انعطاف ‌پذیری دارد.

بیشتر بخوانید  نکات مهم در اجرای نمای کامپوزیت ساختمان

قیمت روش هنگینگ اجرای نمای کامپوزیت

نما-هنگینگ.

در مورد قیمت روش هنگینگ نمای کامپوزیت و عوامل موثر بر قیمت آن نیاز به بررسی یک سری اصول خواهد بود. در روش هنگینگ پانل های کامپوزیت به شکل ریلی در کنار هم قرار خواهند گرفت. این سبک به عنوان محبوب ترین روش های اجرایی در نمای کامپوزیت محسوب می شود. در واقع این روش برای پروژه های بزرگ اداری و تجاری نیز استفاده شده و البته که پیچیدگی های مخصوص به خود را دارد. هنگینگ یک روش مکانیکی در اجرای نمای کامپوزیت بوده و سطح مقاومت بالایی برای آن گزارش شده است.

برای محاسبه دقیق قیمت روش هنگینگ نمای کامپوزیت و عوامل موثر بر قیمت در ابتدا باید مشخص شود که این روش به چه شکلی صورت می گیرد.

در این روش پانل های کامپوزیت به شکل ریلی در کنار هم قرار خواهند گرفت. روش هنگینگ نیز نیاز به زیرسازی دارد که بخشی از هزینه مربوط به زیرسازی استاندارد است.

زیرسازی در ساختمان های سازه بتنی به واسطه پلیت های کوبیده شده صورت می گیرد.

پلیت ها بر روی سازه های بتنی اجرا می شوند و در نهایت عملیات جوشکاری به شکل اصولی دنبال خواهد شد.
به منظور محاسبه قیمت روش هنگینگ نمای کامپوزیت و عوامل موثر بر قیمت در ابتدا باید برند ورق های کامپوزیت مورد نظر بررسی شوند. ورق های کامپوزیت بر اساس ضخامت طبقه بندی خاص خود را دارند. مثلاً یک ورق پلاستیک یا پلی اتیلن قیمت متفاوتی با ورق های آلومینیومی 18-50 میکرون دارد. از سوی دیگر ورق های کامپوزیت 30 میکرون وجود دارند که برای تابلوهای تبلیغاتی استفاده می شوند. ورق های کامپوزیت بر حسب پوشش رویی در مدل های رنگی، نانو، طرح چوب، لانه زنبوری، ضد حریق و سه بعدی طراحی و عرضه شده اند.

قیمت اجرای کامپوزیت نما به روش هنگینگ (ریلی) به چند عامل بستگی دارد و ممکن است با توجه به شرایط مختلف متغیر باشد. برخی از عوامل مؤثر در تعیین قیمت این روش عبارتند از:
1) اندازه و مساحت پروژه: اندازه و مساحت نماها و تعداد ورق‌ های کامپوزیت مستقر بر روی روش هنگینگ می ‌تواند تأثیر بسزایی در قیمت داشته باشد.
2) نوع و مشخصات ورق کامپوزیت: نوع مواد کامپوزیت، ضخامت و مشخصات فنی ورق ‌ها از جمله عواملی هستند که ممکن است بر قیمت تأثیر بگذارند.

بیشتر بخوانید  2 روش سریع برای محاسبه متراژ نمای کامپوزیت

بررسی جنس کامپوزیت

ورق کامپوزیت ضد حریق از دو لایه ورق آلومینیومی تشکیل شده است. در لایه مرکزی این ورق از مواد ضد حریق استفاده شده که سبب افزایش قیمت می شود.

جنس اتصالات

جنس اتصالاتی که برای هنگینگ نمای کامپوزیت به کار رفته، نیز بسیار مهم است. گاه نیاز به اتصالات بسیار پایدار بوده که می بایست به شکل اصولی در نظر گرفته شوند. ابعاد ورق های کامپوزیت و سازه اصلی ساختمان از موارد پر اهمیتی است که در محاسبه قیمت باید مورد بررسی قرار بگیرند. در نهایت ابعاد اتصالات نیز بر روی قیمت روش هنگینگ نمای کامپوزیت تاثیر می گذارد.
3) مشخصات زیرسازی: نوع و مشخصات زیرسازی آهنی و براکت ‌های آلومینیومی نیز می‌ تواند تأثیرگذار باشد.
4) سختی و زمان اجرا: سختی اجرا و نیاز به نیروهای ماهر برای اجرای دقیق و تنظیمات نهایی ممکن است بر قیمت تأثیر بگذارد.
5) شرایط محلی: شرایط جغرافیایی، دمای محل اجرا، دسترسی به محل کار و شرایط محلی دیگر نیز ممکن است در تخمین قیمت تأثیرگذار باشد.

نما-کامپوزیت-با-پنجره
برای اطلاع دقیق تر از قیمت، توصیه می‌ شود با پیمانکاران محلی یا شرکت ‌های اجرایی متخصص در این حوزه تماس حاصل فرمایید. آن ها به شما کمک می کنند تا تحلیل دقیق ‌تری انجام دهید.

تفاوت روش هنگینگ و فیکس از نظر قیمت

در صورتی که نمای انتخابی شما پیچیده باشد معمولاً از روش فیکس یا ثابت استفاده می شود. در این روش از پیچ و پرچ کمک گرفته خواهد شد. در روش هنگینگ، پانل ها به شکل ریلی آویزان هستند.

دقت کنید که در این شرایط به طور کلی بسیار پر اهمیت است که کدام گزینه را انتخاب می کنید. دوام و مقاومت روش هنگینگ به نصب روش فیکس بیشتر است.

باید در نظر داشت که آب بندی در روش هنگینگ به صورت مکانیکال انجام می شود این روش نیز خود بخشی از قیمت روش هنگینگ نمای کامپوزیت را شامل شده است. در روش فیکس از تسمه و یا یک سری چسب های پلی اورتان کمک گرفته می شود که در نهایت شرایط خاص خود را به همراه خواهند داشت.
به طور کلی شما می توانید نمای کامپوزیت را به صورت کاملاً دقیق و اصولی و بر اساس ساختاری که دارد بررسی کنید.

بیشتر بخوانید  نماینده ورق آلومینیوم کامپوزیت آلکوباند در تهران

از یاد نبرید که به منظور بررسی دقیق سازه بهتر است همه جوانب به شکل حرفه ای ارزیابی شوند. البته قیمت گذاری ها در موقعیت های جغرافیایی مختلف با هم فرق دارند و کسانی که در این راستا فعالیت می کنند باید دقت ویژه ای به شرایط داشته باشند. در بهترین شرایط می توانید نوع سیستم هنگینگ را به شکل اصولی و درجه یک بررسی کنید و سپس بر روی قیمت مشخصی به توافق برسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *