نمای ترکیبی جدید: هنر سرامیک با زیبایی آجر

نمای ترکیبی آجر و سرامیک یکی از نماهای خاص برای ساختمان است که قطع این روزها آن را به صورت اجرا شده در نمای ساختمان های مختلف می بینید. آیا می دانید به کارگیری دو یا چند مصالح برای نمای ساختمان چه مزایایی دارد؟ از آنجایی که نمای ترکیبی ساختمان جزو نماهای مدرن به حساب می آید تصمیم داریم تا در این بخش به طور کامل اطلاعاتی را در خصوص نمای ترکیبی ساختمان به شما ارائه دهیم.

نمای ترکیبی آجر و سرامیک چه کاربردی دارد؟

نما ترکیبی آجر و سرامیک خشک
از نمای ترکیبی آجر و سرامیک برای ساختمان های مختلف استفاده می شود. سرامیک و آجر زمانی که با یکدیگر ترکیب شوند، زیبایی و جلوه شگفت انگیزی را به وجود می آورند. همین موضوع باعث شده تا امروزه استفاده از این دو متریال برای نمای ساختمان ها به شدت رایج باشد. به طور کلی این نمای مدرن ساختمان کاربرد گسترده ای دارد. از ترکیب آجر و سرامیک برای اجرای نمای ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، هتل ها، بیمارستان ها و… استفاده می شود.

اهمیت طراحی نمای ترکیبی آجر و سرامیک

قبل از اجرای نمای ترکیبی آجر و سرامیک لازم است تا طراحی آن به صورت اصولی و استاندارد صورت بگیرد. بنابراین بهتر است تا در این رابطه از یک تیم حرفه ای کمک گرفته شود. تجربه نشان داده که در نمای ترکیبی برای اینکه مصالح جلوه منحصر به فردی داشته باشند، باید در ابتدا به صورت اصولی طراحی شوند. این کار از چند جهت مزیت دارد:
 زمانی که نمای ساختمان اجرا می شود، برای صاحب بنا رضایت بخش خواهد بود.
 در هزینه استفاده از مصالح و متریال ها صرفه جویی می شود.
 نمایی زیبا و منحصر به فرد اجرا می شود.
 جزییات نما مطابق سلیقه صاحب ساختمان اجرا می شود.
بنابراین قبل از شروع اجرای نمای ترکیبی برای ساختمان، لازم است تا نما به طور اصولی و استاندارد طراحی شود.

ویژگی های نمای ترکیبی آجر و سرامیک

نما ترکیبی اجر و سرامیک خشک
نمای ترکیبی آجر و سرامیک یکی از بهترین و جذاب ترین انواع نماهای ترکیبی ساختمان است. این نما به گونه ای طراحی می شود که از آجر و سرامیک به تناسب استفاده شود. از جمله ویژگی های نمای ترکیبی سرامیک و آجر باید به موارد زیر اشاره کنیم:
• ایجاد کنتراست رنگی
یکی از جذاب ترین بخش های اجرای نمای ترکیبی سرامیک و آجر، ایجاد کنتراست رنگی جذاب است. به عنوان مثال می توان از آجرهایی با رنگ های تیره و سرامیک هایی با رنگ های روشن در نمای ساختمان استفاده کرد. هم تفاوت جنسی این دو مصالح و هم تفاوت رنگی آنها باعث به وجود آمدن کنتراست رنگی زیبا و جذابی در نمای ساختمان می شود.
• بالا رفتن مقاومت نمای ساختمان
به طور کلی استفاده از نمای ترکیبی آجر و سرامیک به بالا رفتن مقاومت نمای ساختمان کمک زیادی می کند. آجرها و سرامیک ها انواع مختلفی دارند که می توان آنها را بر اساس شرایط اقلیمی و سایر جزییات دیگر انتخاب کرد.
• کاهش هزینه اجرای نمای
از دیگر ویژگی های نمای ترکیبی آجر و سرامیک، کاهش هزینه اجرای نما است. در روش ترکیبی، نمای ساختمان ضمن زیبایی و جذابیت منحصر به فردی که دارد هزینه های پایین تری را شامل می شود.
سخن پایانی
نمای ترکیبی آجر و سرامیک به دلیل مدرن بودن، زیبا بودن و منحصر به فرد بودن یکی از نماهای محبوب و پرطرفدار است. این نما برای انواع ساختمان ها قابل اجراست. شما می توانید با یک طراحی حرفه ای و استاندارد، نمای شیک و زیبایی را برای ساختمان اجرا کنید. از طرفی در هزینه های اجرای نما صرفه جویی کنید.

بیشتر بخوانید  بهترین دیتیل اجرای نمای سرامیک خشک برای ساختمان بلند مرتبه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *