کدام انواع نمای فلزی در ایران قابل اجرا است ؟

امروزه، با پیشرفت علم و فناوری در عرصه ی معماری و ساختمان ‌سازی، طراحی و اجرای نمای فلزی، از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد. نما های فلزی نه تنها به ساختمان ‌ها جذابیت ویژه ای می ‌بخشند بلکه به دلیل ویژگی ‌های منحصر به فردی که دارند ، به عنوان یکی از پرطرفدار ترین انواع نما ها، شناخته می شوند.
در این محتوا قصد داریم به معرفی انواع نمای فلزی در ایران بپردازیم. پس جهت آشنایی با انواع نما های فلزی قابل اجرا در ایران، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی نمای فلزی

نمای فلزی یک عنصر چشم‌ گیر و جذاب در زمینه ی معماری و طراحی ساختمان است. جهت اجرای این نما ها، از ورق‌ های فلزی برای پوشش ساختمان ‌ها استفاده می کنند. این نما به ‌عنوان یک عنصر مهم در زیبایی و هویت ساختمان نقش بسزایی خواهد داشت. معمولا نما های فلزی به ‌عنوان پوشش اصلی یا پوسته ی دوم ساختمان به ‌کار می ‌روند.

این نما با ویژگی ‌های خاص خود به ساختمان‌ ها جلوه ‌ای مدرن و زیبا می بخشد. از جمله فلزات مورد استفاده در نما های فلزی می ‌توان به فولاد، آهن، آلومینیوم، روی، مس و تیتانیوم اشاره کرد. هر یک از این فلزات ویژگی ‌ها و خصوصیات منحصر به ‌فردی دارند. بنابراین سازندگان و معماران، می توانند متناسب با نیاز ها و سبک پروژه ی خود، از انواع نما های فلزی استفاده کنند.
فلزات مقاومی از جمله فولاد به خاطر استحکام و مقاومت بالا، آلومینیوم به‌ خاطر سبکی و مقاومت در برابر زنگ زدگی و مس به‌ خاطر جذب نور، از بهترین گزینه ها، جهت اجرای نما های فلزی در ایران محسوب می شوند.
نمای فلزی قابلیت تراشکاری، حکاکی و شکل پذیری را دارد. این امر باعث می شود که طراحان و سازندگان بتوانند الگو ها، فرم ها و طرح های مختلفی را برای نمای پروژه های خود، طراحی کنند. علاوه بر این، نما های فلزی به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی از جمله باران، باد، نور خورشید و غیره، از مقاومت شگفت انگیزی برخوردار خواهند بود. علاوه بر این، نما های فلزی می‌ توانند برای ایجاد سیستم‌ های نورپردازی و شفافیت در ساختمان‌ ها به‌ کار روند.

بیشتر بخوانید  نمای فلزی طرح دار

مزایای نمای فلزی

انواع نمای فلزی
نمای فلزی یکی از زیبا ترین انواع نما ها می باشد که طرفداران خاص خود را دارد. این نما ها به دلیل مقاومت و دوام بالا، از عوامل محیطی مختلف از جمله باد و طوفان، خوردگی و آتش سوزی در امان می ‌مانند. یکی از ویژگی ‌های بارز آن ها حفظ رنگ آن ها می باشد. نما های فلزی در مقایسه با برخی از نما های ساختمانی به تجدید رنگ کمتری، نیاز خواهند داشت. علاوه بر این، اجرای نمای فلزی، از قیمت مناسبی برخوردار می باشد. بنابراین این نما علاوه بر زیبایی و مقاومت، باعث کاهش هزینه های ساخت و ساز می شود. از دیگر مزایای نما های فلزی می ‌توان به قابلیت ترکیب و رنگ ‌پذیری بالا، تاثیر کم آن بر محیط زیست در فرآیند تولید، سرعت و سهولت در نصب و انرژی ‌افزایی در تابستان از طریق بازتاب نور خورشید اشاره کرد.

اجرای نما های فلزی

انواع نما های فلزی قابل اجرا در ایران

انواع-نمای-فلزی
انواع نما های فلزی ای که می توان در ایران اجرا کرد، عبارت هستند از:
• نمای فلزی استرچ متال
• نمای فلزی پانچ متال
• نمای فلزی مش توری (وایر مش)
• نمای فلزی کامپوزیت آلومینیوم (ACP)
• نمای فلزی سه بعدی دیجیتال
• نمای مشبک فلزی
نمای فلزی طرح دار

سخن پایانی
نما های فلزی با تنوع ویژگی ‌ها و زیبایی ‌های منحصر به فرد خود، به عنوان یکی از پرکاربرد ترین پوشش های ساختمانی محسوب می شوند. این نما ها بر اساس تکنولوژی نوین، به معماران و طراحان امکان می‌ دهند تا آثاری منحصر به فرد خلق کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *