نمای ساختمان غول‌های فناوری و تکنولوژی

برخی از نمای ساختمان غول‌های فناوری و تکنولوژی امروزه چنان حیرت‌آور هستند که از همان نگاه اول قدرت و صلابت به ذهن بیننده متبادر می‌شود. وجود رقابت شدید در عرصه‌های علم و فناوری سبب شده، این شرکت‌ها از هیچ تلاشی به‌منظور شاخص بودن دست برندارند و به علت اینکه ساختمان اداری آنها به‌عنوان تنها محل استقرارشان از اهمیت بیشتری به‌منظور اعلام وجود برخوردار است، از طراحی داخلی و خارجی آن به‌هیچ‌وجه غفلت نورزند. بدین ترتیب نه‌تنها شکل و شمایل آن را به‌گونه‌ای متمایزتر در نظر می‌گیرند، بلکه طراحی نمای ساختمان و دیزاین ظاهری‌اش را نیز دستخوش تغییراتی شگرف می‌کنند.
در ادامه قصد داریم با معرفی چند نمونه از آنها شما را با ابر سازه‌های حیرت‌آور غول‌های فناوری و تکنولوژی بیشتر آشناسازیم.

نمای ساختمان شرکت گوگل

نمای ساختمان شرکت گوگل
نمای ساختمان شرکت گوگل

محل استقرار شرکت گوگل در مونتین ویو کالیفرنیا مجموعه‌ای است، چندطبقه که شامل آزمایشگاه، سالن‌های نمایش، کافه و … در طبقه فوقانی و تعدادی دفاتر کاری و اداری در طبقه‌های بالاتر می‌باشد. ولی آنچه نمای بیرون این بنا را علاوه بر مسیر سبزی که از بیرون محوطه آغاز و تا فضای داخلی ادامه دارد، جذاب نموده، تعداد فراوانی پنل‌های فلزی و خورشیدی در کنار هم است که علاوه بر تأمین نور و گرمای کافی محیط داخلی، بر زیبایی و چشم‌نوازی آن افزوده است. ترکیب فلز و شیشه همیشه جذاب بوده، حال‌آنکه رنگ‌های خاکستری تیره و روشن نیز به کمک آمده و دید بصری منحصربه‌فردی به این مجموعه که چیزی شبیه به پارکی بزرگ با ساختمانی متمایز می‌باشد، بخشیده است.

 

 

نمای ساختمان شرکت اپل

نمای ساختمان شرکت اپل
نمای ساختمان شرکت اپل

نمای ساختمان غول‌های فناوری و تکنولوژی هرکدام به‌گونه‌ای جلوه می‌کنند، در این میان نمای هوایی سفینه فضایی اپل نیز بسیار جالب‌توجه است و با متراژ بالای خود می‌تواند تعداد کثیری از کارمندان این شرکت را بدون محدودیت مکانی در خود جای دهد. این طراحی در کل ایالات‌متحده متفاوت بوده و اصول جدید ساخت‌وساز، پارکینگ زیرزمینی عظیم و مجموعه‌ای به‌منظور تجهیزات تحقیقاتی، مساحت بالای آن را توجیه می‌کند. چهار طبقه مجزا توانسته به‌راحتی امکاناتی چون سالن ورزشی، نیروگاه برق، مرکز تحقیقاتی با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر و … را پوشش دهد. آنچه از همه در مورد این بنا جالب‌توجه‌تر است، وجود تعداد کثیری پنل‌های خورشیدی می‌باشد که ادعا می‌شود کل نیروی الکتریسیته سفینه را به‌راحتی تأمین می‌کند.

بیشتر بخوانید  اجرای نمای ساختمان اداری

 

ساختمان شرکت سامسونگ

نمای مدرن ساختمان شرکت سامسونگ

 

شرکت سامسونگ که به‌عنوان یک پیشرو و ستاره درخشان کهکشان عظیم فناوری شناخته‌شده است، نه‌تنها در تولید انواع وسایل الکتریکی جزء ۱۰ برند برتر جهان به شمار می‌رود، بلکه در صنایعی چون کشتی‌سازی، مواد شیمیایی و تجهیزات پزشکی، الکترونیک و … نیز دستی بر آتش دارد. ازاین‌رو جای هیچ تعجبی نیست که ساختمان آن نیز چشم‌ها را از هر نقطه جهان به سمت خود خیره سازد و تأمل همگان را از این مگا سازه که پنج اصل مهم چون کیفیت، خلاقیت، رقابت، فرهنگ و وحدت را همچون محصولاتش به همراه دارد، برانگیزد.

 

ساختمان شرکت سونی

ساختمان شرکت سونی
ساختمان شرکت سونی

برخی از نمای ساختمان غول‌های فناوری و تکنولوژی ویژه‌تر از بقیه رخ می‌نمایند که ساختمان شرکت سونی نمونه‌ای از این شگفتی‌ها است. دفتر اصلی سونی در میناتو توکیو با طراحی منحصربه‌فرد و خیره‌کننده مکانی مناسب برای ارائه انواع خدمات نرم‌افزاری چون بازی، سرویس‌های مالی و … و محصولات فیزیکی مانند کنسول بازی ویدیویی، رایانه‌های شخصی، تلفن‌های هوشمند و … است. این شرکت که یکی از پیشگامان تولید محصولات الکتریکی می‌باشد طبیعی است که سعی کند، ازنظر نماسازی ساختمان مرکزی و اداری‌اش همچون تولیدات ارزشمندش قدرتمند و باشکوه ظاهر شود. نمای ساده و درعین‌حال جذاب این شرکت به‌راحتی می‌تواند تا مدت‌ها در ذهن بیننده باقی بماند و به‌عنوان نمادی، کارایی و توانایی بی‌نظیر این شرکت چندملیتی ژاپنی را به نمایش بگذارد و مصرف‌کنندگان، متخصصان و بازارهای صنعتی سراسر جهان را به سمت خود مجذوب سازد.

نمای شرکت اینتل

نمای مدرن ساختمان شرکت اینتل
نمای شرکت اینتل

شرکت اینتل به‌عنوان یکی از غول‌های تولیدکننده پردازنده‌های قدرتمند رایانه‌های شخصی در سراسر جهان معروف می‌باشد و در میان شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان محبوبیت کثیری کسب نموده است. تراشه‌های رایانه‌ای اینتل آشنا بوده و راهکارهای رایانش شبکه، ذخیره‌سازی داده و ارتباطات آن مورداستفاده بسیاری کشورها می‌باشد. با نگاهی به نمای ساختمان آن نیز به‌راستی اقتدار جهانی آن و سلطه بر دنیای ارتباطات در قالب فلش مموری های قابل‌برنامه‌ریزی و ده‌ها خدمات خاص و ویژه این مجموعه برای بازارهای ابری، زیرساخت ارتباطات و … مشهود است. این شرکت توانسته هم‌راستا با پیشرفت‌ها در زمینه‌های مختلف، ساختمانی با نمایی درخور نگاه جهانی را از خود ارائه دهد و عین بی‌آلایشی، تصویری سازی واقعی را به مدد نوع طراحی حاکم برنمای خود به همگان القا نماید.

بیشتر بخوانید  طراحی نمای ساختمان و تأثیر آن بر رفتار مردم و ارتباطات اجتماعی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *