اجرای نما در تهران: نمودی از پیشرفت

اجرای نما در تهران با متریال های نمای مدرن محبوبیت زیادی در این روزها پیدا کرده است. چرا که متریال های نمای مدرن هم سریع تر اجرا می شوند . هم ماندگار تر هستند.

امروزه اجرای حرفه ای و سریع نیز  اهمیت دو چندان یافته است. انتظار آن می‌رود که توسعه روز افزون این شهر به عنوان اصلی‌ترین قطب تجاری و صنعتی کشور، پیشرفت ظاهری و جلوه‌های بصری را نیز به دنبال داشته‌باشد.

متریال های نمای مدرن مانند نمای سرامیک خشک و نمای کرتین وال، نمای پانچ متال، نمای دو پوسته و نمای فلزی طرح دار از مهم ترین متریا لهای نمای مدرن برای استفاده در شهر تهران می باشند. هر چه بیشتر از این متریال های استاندارد استفاده شود سود بیشتری برای شهر خواهد داشت.

متریال های نمای مدرن در تهران یکی از عوامل مهم در زیبایی و جلب توجه ساختمان ها و سازه های شهری است. این متریال ها از جنس های مختلفی از جمله فلز، شیشه، سنگ و چوب تشکیل شده اند که به وسیله طراحان و معماران برای ایجاد نمای مدرن و زیبا بر روی ساختمان ها استفاده می شوند.

استفاده از متریال های نمای مدرن در تهران به عنوان یک روند معمول در طراحی و ساخت ساختمان ها به شمار می رود.

این متریال ها علاوه بر زیبایی، دارای خصوصیاتی از جمله مقاومت در برابر عوامل جوی، عایقیت حرارتی و صوتی و مقاومت در برابر حریق می باشند که از مزایای آن ها است.

با توجه به رونق ساخت و ساز در تهران، استفاده از متریال های نمای مدرن به عنوان یک انتخاب مناسب برای ساختمان ها و سازه های شهری محسوب می شود. این متریال ها باعث جلب توجه و جذابیت بیشتری برای ساختمان ها می شوند و به شهر تهران زیبایی و شکوه بیشتری می بخشند.

با این همه، مشاهدات خلاف این دیدگاه را ثابت می‌کند، بافت قدیمی شهر که به طور غالب نامتوازن و ناهمگون است، اکثراً حفظ شده و حتی نمای ‌ساختمان‌های نوساز نیز هماهنگی محسوسی ندارد.

از این رو توجه بیشتری را می‌طلبد. در سال‌های اخیر اما، تلاش برای اصلاح این رویه انجام گرفته است و آیین‌نامه‌هایی برای جلوگیری از کاربرد برخی جنبه‌ها، توصیه به رعایت برخی نکات و الزام به رعایت دسته‌ای از استانداردها جهت اجرای نما در تهران به شکلی متناسب تصویب گردیده‌است.

اصل تناسب در نما

اصولاً مهم‌ترین نکته در زیبایی شناسی، وجود تناسب است. در طراحی نمای ساختمان باید توجه‌ داشت که نمای ما با هویت بنا، کاربرد، محله و ساختمان‌های اطراف تناسب داشته باشد. بدیهی است که نمای‌ یک ساختمان ویلایی در روستا با ساختمانی در مرکز تهران متفاوت است. مهمتر از همه تناسب نما با ساختمان‌های همسایه است، چرا که این ساختمان‌ها روی هم‌رفته ظاهر یک شهر را می‌سازند و هر کدام بر دیگری تأثیر می‌گذارند. از این رو اجرای نما در تهران با توجه به ویژگی‌های خاص آن، حائز اهمیت می‌باشد.

بیشتر بخوانید  بهره‌وری انرژی و محیط زیست: ارتقای کارایی نمای ساختمان با استفاده از متریال‌های پایدار

 

برای اجرای نما در تهران باید چه ویژگی‌هایی را رعایت کرد؟

شهر تهران امروزه یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای ‌جهان شناخته‌ می‌شود. دچار معضل آلودگی روزافزونی است و در اغلب روز‌های ‌سال گرم است. از طرفی ترافیک سنگین و حجم رفت و آمد آن غیرقابل چشم‌پوشی است.

اولین و اصلی‌ترین گام در حفظ و مراقبت از بنا، جنبه فیزیکی است. نما اولین لایه محافظ فیزیکی ساختمان در برابر محیط بیرون به حساب می‌آید.

در نتیجه اجرای نما در تهران برای بازدهی هرچه بهتر باید عایق خوب صدا باشد، گرمای درون بنا را حفظ کند و از تبادلات نامطلوب حرارتی با بیرون جلوگیری کند، علاوه برآن برای جلوگیری از افسردگی فضا درصد خوبی از نور محیط را از نور طبیعی تأمین کند.

 

اجرای نما در تهران
اجرای نما در تهران

 

مناسب‌ترین شیوه اجرای نما در تهران کدام است؟

نمای سنگی در حال حاضر، محبوب ترین نمای‌ساختمان در تهران است. اما کاربرد چنین نمایی تا حد زیادی از جهات مختلف قابل توجیه نیست.

سنگ نما در اثر نور آفتاب فرسوده می‌گردد و پس از مدتی جلوه‌ی خود را از دست می‌دهد، در حالی که به هیچ وجه عایق خوبی برای صدا و گرما نیست، به علاوه اینکه اجرای آن نیز چندان کم هزینه نیست.

با این وجود استفاده از متریال‌های نوین در نمای‌ساختمان در تهران بسیار با صرفه‌تر است. به کارگیری نماهای خشک و نمای دو پوسته همچون نمای کامپوزیت آلومینیوم، سرامیک پرسلانی، پانچ متال یا حتی شیشه‌ای تا حد زیادی مناسب‌تر می‌نماید. چرا که در این دسته از نماها بهینه سازی انرژی به شکل مطلوبی انجام می‌پذیرد و امنیت صوتی تأمین‌ می‌شود.

این ویژگی خود به تنهایی بخش عظیمی از ایده‌آل‌های ساکنین تهران را که در حاشیه‌ی اتوبان‌ها زندگی می‌کنند را برآورده می‌کند. اجرای نما در تهران به خصوص در چنین مکان‌هایی به شدت وابسته به این امر است.

با این وجود از جلوه خاص و منحصر به فردی نیز برخوردار هستند که بیننده را جلب می‌کند. گذشته از آن نماهای نوین خشک و دو پوسته هر کدام از زیبایی منحصر به خود برخوردارند که شخصیت یک شهر پیشرفته را در ارتباط با یکدیگر القاء می‌کنند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *