نمای مدرن ساختمان

نمای مدرن ساختمان ، طراحی نما در بسیاری از کشورها و تا به امروز در ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است و با پیشرفت در ساخت انواع مواد اولیه و مصالح ساختمانی شاهد به وجود آمدن سبک های جدیدی در معماری جهان بوده‌ایم.

این نوع طراحی نما نیز یکی دیگر از سبک‌هایی بوده که حاصل ذوق، خلاقیت و فناوری در عرصه معماری است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق تر این سبک بپردازیم و شما را بیشتر با آن آشنا سازیم.

ویژگی‌های نمای مدرن ساختمان

  1. استفاده از مصالح و تکنولوژی های جدید در عرصه ساختمان سازی
  2. امکان ایجاد عمق و فضا سازی در طراحی نما
  3. ساده و معقول گرا می باشد.
  4. عدم استفاده از جزئیات پیچیده در طراحی نما
  5. هزینه ای بسیار مقرون به صرفه و انعطاف پذیر

برای طراحی نمای مدرن ساختمان باید از چه موادی استفاده کنیم؟

برای ایجاد و طراحی نمای مدرن ساختمان ، می‌توانید از هر نوع مواد و متریالی که مورد تائید مبحث مقررات ملی ساختمان است، به صورت خام و ترکیبی بهره ببرید. موادی مانند: کرتین وال، نمای سفالی یا نمای تراکوتا، پانچ متال، استرچ متال، انواع سنگ ساختمانی، سرامیک پرسلانی، آلومینیوم کامپوزیت و… می توانند الگوهای خوب و موثری در این نوع طراحی باشند.

هزینه طراحی نمای مدرن در مقایسه با سایر نماها چگونه است؟

یکی از ویژگی های مثبت و مقرون به صرفه ای که در طراحی نمای مدرن ساختمان وجود دارد، انعطاف در هزینه اجرایی آن است و غالبا آن ها را می توان با کمترین هزینه ممکن به شیوه ای بسیار خاص اجرا نمود. (البته این موضوع به بهره بری از تکنولوژی و متریال به کار برده در طراحی نمای ساختمان نیز بستگی دارد.) در حالت کلی می توان این موضوع را به طور کامل استنباط کرد که این سبک از طراحی نما، طرفداران خود را با هر نوع وضعیت مالی که دارند، همراهی کند.

بیشتر بخوانید  اجرای نمای هتل لاکچری و مدرن با سیستم پیشرفته نگهداری شیشه