نمای مدرن برج های تجاری و نکات مهم در طراحی، اجرا، قیمت و هزینه

طراحی و اجرای نمای مدرن برج های تجاری فعالیتی تخصصی است که از عهده تیم‌های بزرگ و توانمند برمی‌آید. تاکنون ساختمان‌های تجاری بسیاری ساخته‌شده، اما فقط عده معدودی از آن‌ها با طراحی زیبایشان در خاطره‌ها حک‌شده‌اند. مالکان برج های تجاری می‌توانند با تمرکز بر نمای بیرونی به‌اندازه طراحی داخلی جلب‌توجه نمایند و به برندهای معروف در عرصه خود با سودآوری فراوان تبدیل شوند.

تاثیر نمای مدرن برج های تجاری در جذب مشتری

مجتمع‌ها و ساختمان های تجاری همیشه با کاربری به‌مراتب متفاوت‌تر از ساختمان‌های مسکونی و اداری و با موقعیت قرارگیری، نورپردازی و ده‌های المان خاص دیگر در گذرگاه‌های اصلی احداث می‌شوند و باید به‌اندازه کافی دعوت‌کنندگی و شاخص بودن را با ظاهر جذاب خود به رخ همگان بکشند.

با این توصیفات بی‌شک پتانسیل اصلی یک ساختمان تجاری به‌منظور جذب حداکثری مشتری چیزی جز نمای گیرا آن نیست. قوانین و ضوابط طراحی نما مدرن ساختمان ها و برج های تجاری و مشکلات پیرامون آن سبب می‌شود، این حوزه به‌صورت تخصصی مطرح و نیاز به حضور مجریانی حرفه‌ای در آن حتمی باشد تا طرح در نهایت بتواند جذابیت لازم را برای تجارت‌ها به همراه داشته باشد.

نمای مدرن ساختمان های تجاری
نمای مدرن ساختمان های تجاری

متریال های مناسب نمای مدرن تجاری

متریال های نوظهور امروزی به‌راحتی می‌توانند، جذابیت ایجاد نمایند، به‌شرط آنکه طراحانی خوش‌ذوق و سلیقه، آن‌ها را به‌گونه‌ای خلاقانه در پیچ‌وخم طرح‌ها استادانه به خدمت بگیرند. به همین دلیل نمای مدرن ساختمان های تجاری که از اصول خاص طراحی کمک می‌گیرند، فارغ از فرم و حجم کلی ساختمان به‌راحتی توانسته‌اند، جذابیت شگفت‌انگیزی را از خود به تصویر بکشند. در اینجا به دو متریال رایج در نمای برج ها می‌پردازیم و مزایای آنها را برایتان می‌شماریم.

نمای کرتین وال مناسب مجتمع های تجاری

امروز به علت ساختار ویژه شیشه، از آن در حجم وسیع در طراحی نماها مورداستفاده قرار می‌گیرد که رایج‌ترین نمای شیشه‌ای کرتین وال محبوب است که به‌صورت روزافزون علاقه عموم به سمت آن در حال افزایش است. این سازه به علت اینکه هیچ تداخلی در انتقال بارهای مرده و زنده به شالوده ساختمان ندارد و غیر از وزن خود و فشارهای محیطی بار دیگری را تحمل نمی‌کند در طراحی پروژه‌های تجاری زیادی به چشم می‌خورد. فواید استفاده از کرتین وال در نمای مدرن ساختمان های تجاری را بدین گونه می‌توان فهرست نمود:

  • عایق صدا
  • ممانعت از عبور اشعه ماوراء بنفش
  • بهره‌مندی بیشتر از انرژی گرمایی و نورانی خورشید
  • رنگ‌بندی متنوع
  • کاهش هزینه‌های ساخت و طراحی
  • وزن سبک
بیشتر بخوانید  آلومینیوم تا کامپوزیت آلومینیوم

نمای کامپوزیت مناسب برج های تجاری

در میان نماهای مدرن، کامپوزیت به علت ساختار مقاوم و چندلایه خود، به‌عنوان یک نمای پیشرفته شناخته‌شده است، از این‌رو در طراحی نمای مدرن مجتمع تجاری به‌عنوان عنصر قالب به کار می‌رود. پوشش محافظ ضد خش، لایه چسب عایق، لایه رنگ نانو، ورق آلومینیوم، لایه پلی‌اتیلن و … توانسته‌اند، یک متریال قدرتمند و متفاوت را برای عرصه‌های نماسازی تدارک ببینند. به همین دلیل ساخت نمای مدرن برج های تجاری در حال حاضر با ورق‌های کامپوزیت به علت مزیت قابل‌دسترس بودن، سرعت‌بالای اجرا، زمان کوتاه پروژه و در نهایت هزینه اجرایی محدود در سراسر جهان مورد توجه است.

از دیگر مزایای نمای کامپوزیت جهت استفاده در طراحی و اجرای نمای مدرن ساختمان های تجاری می‌توان به این موارد اشاره نمود:

  • مقاوم در برابر خورندگی
  • توانمند در جذب انرژی
  • غیر مغناطیسی
  • عمر طولانی و ماندگاری بالا
نمای مدرن ساختمان های تجاری
نمای مدرن ساختمان های تجاری

تاثیرات طراحی ایده آل در نمای مدرن ساختمان و برج های تجاری

هرچه کشورها به سمت مدرنیته متمایل‌تر می‌شوند، آن را با تغییر در ظاهر و سبک و سیاق خیابان‌ها و معابر عمومی خود نشان می‌دهند. در این میان نمای برج ها و ساختمان ها به‌عنوان جز مهمی از ساختار کلی خیابان‌ها تأثیر بسزایی در این تغییر و تحولات دارند و با یک انتخاب بهینه در شکل و فرم ظاهری‌شان می‌توانند، رسالت مهمی در رسیدن به سبک زندگی مدرن ایفا نماید.

منظر عموم

گاهی برخی ساختمان‌ها چنان المان‌های جذابی را برای خود برمی‌گزینند که رهگذران ناخواسته به سمت آن جذب‌شده و بدون در نظر گرفتن نیازشان تمایل دارند، دقایقی را در آن محیط و جذابیت‌های بصری آن سر کنند که این خود یک تبلیغ بزرگ برای تجارت‌های جویای پیشرفت‌های عظیم است.

ارزش‌گذاری بیشتر

نمای مدرن ساختمان ها نه‌تنها ارزشمندی ساختمان خود را ارتقا می‌دهند، بلکه ساختار کهنه و قدیمی یک منطقه را ناخواسته تحت تاثیر خوشایند خود به سمتی، با ارزش بصری بالاتر سوق می‌دهند. از این‌رو بهتر است ساختمان‌های تجاری با پایبندی به بافت و اصالت شهری، شاخص و متمایز جلوه نمایند و بدین طریق ارزش تجارت خود را به نمایش بگذارند.

نمای مدرن برج های تجاری
نمای مدرن برج های تجاری

قیمت و هزینه طراحی و اجرای نمای مدرن برج و ساختمان های تجاری

اجرای یک نمای مدرن ایده آل یعنی صرف هزینه در جهت بهره‌برداری بهینه از شرایط که بازگشت سرمایه در اندک زمان ممکن، آن‌هم چندین برابر مقدار اولیه از مزایای بارز آن است. ازاین‌رو اگر در ابتدای امر قیمت تمام‌شده برخی نماهای مدرن شما را کمی نگران می‌سازد و باعث می‌شود به مصالح قدیمی تمایل یابید، باید بگوییم یک نگاه بلندمدت و آینده‌نگرانه می‌تواند، شما را از این انتخاب نادرست منصرف سازد، زیرا نمای مدرن در برج ها و ساختمان های تجاری در اندک زمانی با سودی ایجاد می‌کنند، هزینه‌های خود را جبران می‌نمایند.

بیشتر بخوانید  تأثیر پرده شیشه‌ای یا کرتین وال بر عملکرد انرژیایی ساختمان‌ها

1 دیدگاه دربارهٔ «نمای مدرن برج های تجاری و نکات مهم در طراحی، اجرا، قیمت و هزینه»

  1. من به شدت از اجرای نمای برج بلند مرتبه با متریال های نمای خشک تحت عنوان “اجرای نمای برج بلند مرتبه با متریال های نمای خشک” راضی هستم. این شرکت با استفاده از متریال های نمای خشک، نمایی بسیار زیبا و متفاوت برای برج بلند ما ایجاد کرد.اولین چیزی که مورد توجه من قرار گرفت، کیفیت بالای اجرای نما بود. متریال های استفاده شده در نمای برج بلند ما بسیار مقاوم و با کیفیت بودند. این موضوع باعث شد که از طولانی مدت استفاده کنیم و نیاز به تعمیرات و نگهداری مکرر نداشته باشیم.همچنین، طراحی و اجرای نمای برج بلند مرتبه با متریال های نمای خشک بسیار زیبا و جذاب بود. شرکت ما توانسته بود با استفاده از این متریال ها، نمایی منحصر به فرد و با شکوه برای برج بلندمان ایجاد کند. این نما به طور واقعی ظاهر برج را تغییر داد و به آن جلوه ویژه ای بخشید.همچنین، فرآیند اجرای نما بسیار سریع و کارآمد بود. تیم اجرایی شرکت با حرفه ای بودن و تجربه کافی، به سرعت و با دقت بالا نما را نصب کردند. این امر باعث شد که ما بتوانیم به زودی از نمای جدیدمان لذت ببریم و به کارهای دیگر خود بپردازیم.در کل، من به شدت توصیه می کنم اجرای نمای برج بلند مرتبه با متریال های نمای خشک را به دیگران. این شرکت با کیفیت بالا و طراحی زیبا، توانسته است نمایی منحصر به فرد و با شکوه برای برج بلندمان ایجاد کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *