زیباترین و به‌صرفه‌ترین طراحی نمای ساختمان‌های اداری و تجاری

طراحی نمای ساختمان‌های اداری و تجاری به سبک شلوغ یا کلاسیک برای شما جذاب تر است و یا ترجیح می دهید از سبک های مینیمال و مدرن استفاده نمایید؟ خوشبختانه تنوع در این راستا بسیار زیاد است.

زیباترین و به‌صرفه‌ترین طراحی نمای ساختمان‌های اداری و تجاری : امروزه در سراسر دنیا معماری و نمای ساختمان‌ها دیگر به روش های سنتی انجام نخواهد شد، بلکه

طراحی نمای ساختمان‌ها امروز از اهمیت بالایی برخوردار است، در این بین طراحی نمای ساختمان‌های اداری و تجاری در صدر جدول اهمیت نمای ساختمان قرار دارد زیرا برای هر شرکتی در زمینه تجاری تبلیغات و نمایان شدن بسیار مهم است و قطعاً یک طراحی منحصربه‌فرد می‌تواند مشتریان به سوی شما هدایت نماید.

طراحی این نوع نما منحصر به هیچ منطقه جغرافیایی و یا فرهنگ خاصی نیست بلکه در هر کشوری با توجه به فرهنگ خاص آن کشور و روش های بروز طراحی در دنیا نسبت به طراحی این نوع نما اقدام خواهد شد.

نما ویلا طراحی چوب

در سال های اخیر طراحی نمای ساختمان‌ها علی‌الخصوص طراحی نمای ساختمان‌های اداری و تجاری تغییرات و رشد چشمگیری داشته به طرزی که این مسئله همه چیز را با هم ادغام کرده و باعث شده فرهنگ، هنر، آداب و رسوم و عقاید کشور ها و ملل مختلف در طراحی نما وارد شده و در آن سهیم باشند.

طراحی نمای ساختمان‌های اداری و تجاری معیار ها و عوامل مخصوص به خود را دارد که در هر پروژه ای این فاکتور ها متغیر بوده و حتی انتخاب نوع مواد استفاده شده در طراحی نیز می‌تواند در نتیجه کار تاثیرگذار باشد.

به‌عنوان مثال امروزه در طراحی نمای اداری و تجاری استفاده از نمای سفالی تراکوتا یا نماهای دو پوسته کاربرد دارد و می‌تواند نمای منحصربه‌فردی را برای صاحبان آن خلق نماید.

نمای ساختمان‌های اداری و تجاری

روش های مختلف طراحی نمای ساختمان‌های اداری و تجاری

در بحث نمای ساختمان‌های اداری و تجاری مواد بسیاری وجود دارد اما چیزی که امروز به چشم می‌خورد استفاده از نماهای کرتین وال و یا شیشه های فریم لس است به عنوان مثال برای بزرگترین برج تجاری شانگهای در طراحی این نوع نما آن از یک میله حلقوی و ترکیبی از کرتین وال خارجی و کرتین وال داخلی استفاده شد.

بیشتر بخوانید  نمای ساختمان

پروژه های زیادی در دست انجام است اما شرکت نمای مدرن آراد این افتخار را دارد تا با استفاده از تجربیات چندین ساله خود و همچنین نیروهای جوان و با استعداد نسبت به طراحی این نما با بروزترین و جدیدترین روش های روز دنیا اقدام نماید.

بررسی کار دیگر معماران در هر سطحی می‌تواند به‌عنوان یک درس باشد و در حد یک کلاس درس باعث یادگیری برای افراد شود اما شما به این نکته توجه داشته باشید که در مجموعه نمای مدرن آراد تجربه چندین و چند ساله مانند یک مدرسه کامل است که می‌تواند پشتوانه انتخاب شما باشد.


طراحی نمای ساختمان‌های اداری و تجاری به سبک کلاسیک

طراحی نما کلاسیک


وقتی صحبت از سبک کلاسیک برای طراحی نمای ساختمان‌های اداری و تجاری می شود یعنی همان مدل های رومی که امروزه به شکل تلفیقی اجرا می شوند.

بخش مهم طراحی نمای ساختمان‌های اداری کلاسیک استفاده از سنگ تراورتن است. سنگ های تراورتن تنوع رنگی بالایی دارند و حتی قیمتشان نیز مناسب است بنابراین یک انتخاب عالی و اقتصادی محسوب می شوند. نماهای رومی اغلب از جنس سنگ هستند و به نوعی به نسبت سایر سبک ها، المان های تزئینی بیشتری در آنها به کار رفته است.

مصالح سنگی معمولاً قیمت بالایی دارند در چنین شرایطی می توان از نماهای پیش ساخته ترکیبی جی فی آر سی و یا سایر مصالح مشابه استفاده کرد. استفاده از اشکال هندسی خاص، کنده کاری های گسترده و … از بخش های مهمی است که در ساختمان های تجاری کلاسیک دیده می شود. معمولاً رنگ های به کار رفته برای این سبک ساختمان ها طلایی، نقره ای، طیف های قهوه ای و سفید است که به رنگ های سلطنتی شهرت دارند.
در طراحی نمای ساختمان‌های اداری و تجاری به سبک کلاسیک به جزئیات اهمیت بالایی داده می شود. مثلاً استفاده از ستون های کلاسیک و یا کتیبه از مواردی است که برای این ساختمان ها وجود دارد. عناصر مدرن در این سبک به ندرت دیده می شود. این نماها بیانگر هنر و زیبایی معماری هستند. مصالحی که برای اجرای سبک کلاسیک به کار میرود زیاد است و این موضوع سبب افزایش هزینه می شود.



نمای ساختمان تجاری مدرن


نمای مدرن در لیست نماهایی قرار دارد که معمولاً بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. در ساختار این نما از تکنولوژی های جدیدی استفاده می شود. صنعت معماری به منظور اجرای نمای تجاری مدرن بسیار عالی عمل کرده است.

بیشتر بخوانید  سقف شیشه ای اسکای لایت : سکوریت لمینت و قیمت آن

به طور کلی طراحی نمای ساختمان‌های اداری و تجاری مدرن، ساده به نظر می رسد. یک سری خطوط عمودی و افقی دیده می شود که با نظم خاصی کنار هم قرار می گیرند.

در این سبک طراحی ساختمان خبری از المان های تزئینی نیست. استفاده از متریال شیشه برای این نمای ساختمان بسیار عالی است. همینطور از متریال های دیگر اعم از کامپوزیت، سمنت برد و سیمان نیز برای این نما استفاده می شود.

نما اداری برج

نمای تجاری مدرن معمولاً به واسطه روش های مختلفی اجرا می شود. در ساخت نمای مدرن طراحی اولین و البته مهمترین هدف است. طراحی باید به سبک نوین و توسط یک شخص خلاق صورت بگیرد.
در سال های اخیر، طراحی نمای ساختمان‌های اداری و تجاری مدرن به سبک فلزی بسیار دیده می شود که ظاهری لوکس و بی نظیر دارد و قطعاً مورد پسند بسیاری از افراد خواهد بود.

این سبک نما را می توانید برای ساختمان های نوساز به کار ببرید. در طراحی ساختمان مدرن معمولاً سعی می شود از بروزترین متدهای طراحی نما استفاده شود و این ممکن است سبب اجرای سبکی شود که از دید شما عجیب باشد.

نمای مدرن

طراحی نمای ساختمان‌ تجاری کلاسیک بهتر است یا مدرن؟


این موضوع بستگی به سلیقه خودتان دارد. برخی از افراد سبک های مدرن را می پسندند و برخی دیگر دوست دارند نمای ساختمانشان پر طرح و نسبتاً شلوغ باشد. در طراحی نمای ساختمان‌های اداری و تجاری کلاسیک به نسبت مدرن از لایه های معماری گسترده تری استفاده می شود که در نهایت بر روی قیمت نیز تاثیر می گذارد. دقت داشته باشید که سبک های کلاسیک به نسبت مدرن اصالت بیشتری دارند اما طرفداران سبک مدرن امروزه بیشتر است.

مفتخریم  اعلام کنیم شرکت نمای مدرن آراد از مجموعه هایی است که پروژه های آن قطعاً ارزش بررسی کردن را دارد زیرا تنها با دقت و تمرکز بیشتر به یکی از پروژه ها نیز مجذوب آن خواهید شد، توجه کنید که معماری و طراحی نمای  اداری و تجاری یک علم نیست بلکه یک هنر است و هنرمند واقعی کسی است که بتواند از تمامی عوامل برای جذب مخاطب خود استفاده نماید ما نیز برآنیم تا از تمامی عوامل و فاکتور ها نظیر فرهنگ، سنت، مدرنیته و غیره در جهت طراحی این نوع نما استفاده نماییم تا برترین نتیجه را به مشتریان خود پیشکش نماییم.

بیشتر بخوانید  کرتین وال؛ نمای ساختمان