خدمات پانچ سی ان سی CNC

خدمات پانچ سی ان سی CNC و سی ان سی پرس برک به شکلی است که در ابتدا طرح مورد نظر به واسطه نرم افزارهای مخصوص طراحی می شود.

این طرح به دستگاه پانچ وارد خواهد شد. به منظور اعمال پانچ بر روی فلزات، دستگاه دارای بازوی مخصوصی است. شیت های فلزی می بایست در جهت افقی و عمودی حرکت نمایند.

این پروسه تا حدی ادامه دار است که محل مورد نظر زیر رام پانچ قرار بگیرد و فشار لازم اعمال شود. سپس قالب برش لیزر سبب شیت پانچ خواهد شد. این دستگاه شرایط اجرای شکل های هندسی مثل دایره، مربع و لوزی را فراهم می سازد.

طرح های خاص در دستگاه سی ان سی

مهمترین خدمات پانچ سی ان سی CNC و سی ان سی پرس برک

در مورد خدمات پانچ سی ان سی CNC و سی ان سی پرس برک در ابتدا می بایست به قطعه مولتی تولز 6 تایی که در سبک های جدید این محصول به کار رفته است اشاره کرد. خوشبختانه وجود سه ایستگاه چرخشی سب شده تا شرایط چرخش هر ابزار از 0 تا 360 فراهم شود.
یکی از جدیدترین خدمات پانچ سی ان سی CNC و سی ان سی پرس برک مربوط به توانایی بالای آن در برش قوس ها است که دستگاه های قدیمی این مساله را نداشتند. خوشبختانه شرایطی فراهم شده است تا شما بتوانید این دستگاه را با کیفیت عالی و درجه یک مورد استفاده قرار دهید.
استانداردهای جهانی در ساخت دستگاه پانچ سی ان سی رعایت شده است. این دستگاه توانمندی زیادی در تولید انواع اشکال هندسی و غیر هندسی بر روی انواع مختلف ورق های فلزی دارد.

همینطور ایجاد فرم های ممتد و مختلف از مهمترین خدمات پانچ سی ان سی CNC و سی ان سی پرس برک محسوب می شود. از این دستگاه برای حکاکی و مارک زنی نیز استفاده می شود.

سرعت و دقت بسیار بالای ماشین کاری به واسطه سیستم کنترل کامپیوتری انجام خواهد شد. این رویکرد سبب می شود تا اشتباهات در تولید به حداقل برسند. طراحی دستگاه به صورتی است که به شما امکان ماشین کاری قطعات با قابلیت تکرار بالا را می دهد. در واقع کاهش زمان تولید در نهایت به رشد بهتر کسب و کار شما کمک می کند.

بیشتر بخوانید  نمای مدرن برج های تجاری و نکات مهم در طراحی، اجرا، قیمت و هزینه

دقت بالا و سرعت بی نظیر پانچ

 

مزایای پانچ سی ان سی پرس برک

از خدمات پانچ سی ان سی CNC و سی ان سی پرس برک می توان به قابلیت ایجاد سوراخ های زیاد با سرعت و دقت بالا در کوتاه ترین زمان ممکن اشاره کرد. این دستگاه قابلیت ایجاد برآمدگی بر روی ورق ها را دارد و این موضوع سبب می شود تا طرح مورد نظر برای اجرای پانچ متال به بهترین شکل اجرا شود. کیفیت بالای دستگاه در ایجاد سوراخ ها سبب می شود که یک انتخاب عالی و درجه یک محسوب شود.

ورق زیر دستگاه پانچ
در واقع استفاده از کلمه پانچ در این دستگاه به معنای ایجاد حفره یا برجستگی و عملیات سوراخکاری است. این دستگاه برای خم کاری ورق های فلزی به کار می رود  و ساختاری درجه یک دارد. برای ساخت دقیق قطعات زیرسازی انواع نمای مدرن مانند براکت نمای کرتین وال، نبشی آهنی اجرای نمای سرامیک خشک و پلیت های ضخیم نمای بتن اکسپوز کارایی بالایی دارد.

از سوی دیگر عمل پانچ فلزی این دستگاه به صورتی است که شرایط بازیافت قطعه فلزی را فراهم می سازد. نکته مهمی که در خصوص خدمات این دستگاه باید بدانید ایجاد پلیسه در کار است اما این مورد به ندرت دیده می شود و نباید این تصور را داشته باشید که وجود پلیسه در کار همیشگی است. برخی از سبک های دستگاه سی ان سی به قالب های خاصی محدود می شوند پس در زمان خرید باید به آن دقت شود. در نهایت باید اطمینان حاصل کنید که دستگاه شرایط اجرای اشکال مختلف را دارد یا خیر.

خدمات جدید پانچ سی ان سی CNC و سی ان سی پرس برک

یک سیستم جدید برای دستگاه سی ان سی دیده می شود و آن هم برش قوس ها به شکل حرفه ای است. این کاربرد در دستگاه های قدیمی به ندرت وجود داشت.

فرم دهی به قطعات فلزی توسط فناوری سی ان سی یکی از پیشرفته ترین روش های است که برای فرم دادن فلزات از آن استفاده می شود.

این روش علاوه بر اینکه قابلیت فرم دهی به فلزات را داراست میتواند باعث برش و شکل دادن به آن ها نیز باشد. در این میان پانچ فلزات یکی از مواردی است که بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید  اکسپندد متال چیست؟

پانچ به معنای سوراخ کردن است و عمل این نوع پانچ توسط دستگاه هایی انجام میگیرد که در آن ورق فلزی روی دو محور X  و Y  حرکت می کند؛ تا نهایتا ورق فلزی در نقطه پانچ قرار گیرد.

در نهایت با توجه به ضخامت ورق فلزی، با دستگاه پانچ سوراخ هایی روی ورقه ایجاد می شود.

الگوی 8 ضلعی برش ورق

شکل سوراخ هایی که با این نوع پانچ تولید می شود می تواند متفاوت باشد و تنها به شکل دایره محدود نمی شوند بلکه به اشکال مختلفی همچون مستطیل تا اشکال مختلف  و پیچیده ای را ایجاد کرد.

همچنین می توانید با استفاده از دستگاه پانچ سی ان سی اشکالی سه بعدی مانند فروبرها و ناک اوت ها را ایجاد کرد.

این نوع پانچ با ماشین های مختلفی انجام می شود اما جالب است بدانید که هزینه استفاده از این ماشین ها تا حد بسیار زیادی کمتر از هزینه ماشین های لیزری است.

بنابراین پانچ با ماشین های این نوع پانچ بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود. ماشین های پانچ سی ان سی در پردازش ورق های فلزی براق مانند مس و آلومینیوم و …. سرعت بیشتری را نسبت به ماشین های لیزری در اختیار شما قرار می دهند و بدین ترتیب شما می توانید اجزای مورد نیاز خود را با سرعت بیشتری پانچ کنید.

شما همچنین می توانید ماشین پانچی را انتخاب کنید که ظرفیت بالایی را نیز داراست و بدین ترتیب عملیات پانچ را با سرعتی بسیار بیشتر انجام دهید.

در نهایت…

پانچ سی ان سی نوعی از شکل دادن به فلزات است که امروزه با توجه به توسعه تکنولوژی مورد استفاده بسیاری قرار می گیرد. شما میتوانید با انتخاب یک مورد مناسب  که از ماشین آلات به روز و متناسب استفاده می کند از این نوع پانچ بهره بسیاری ببرید

چرا که معمولا این پانچ ها و دیگر اشکالی که توسط ماشین آلات حکاکی و تراش ایجاد می شوند در نمای ساختمان ها و به دلایل حفاظتی مورد استفاده قرار می گیرند.